Med ett leende på läpparna..

Etttvåtrefyrafemsexsjuåttaniotio.. vad kommer sen?! AHHH!! etttvåtrefyrafemsexsjuåttaniotio.. puuh.. Andas. Andas in, andas ut. Lugna tankar. Tänk på pappas sista ord; "Var snäll nu Julia" Snäll. Jättesnäll. Ojojoj va jag är snäll. Snäll. Andas. Puuh.

Jag öppnar ögonen, nej, jag har inte sett i syne. Min garderob är totalförändrad. Farmor har tydligen tagit sig friheten att möblera om, och också tyckt att det har varit nödvändigt att hänga om, rensa ur och kasta saker. Andas. Jag letar förtvivlat med blicken efter mina favoritjeans. Hon får inte ha slängt dom. Nej, där hänger dom. Jag går in, letar bland kläderna, ser med förtvivlan vilka kläder som har klarat sig genom farmors filtrering. Som tur är tycks favoriterna finnas kvar. När jag har kontrollerat att min neccesär fortfarande är i säkerhet, att hon inte har slängt min balklänning och att hon inte har läst min dagbok vågar jag andas ut.

Etttvåtrefyrafemsexsjuåttaniotio... Helgen tycks bara bli längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0