Norska/Danska/Svenska - Same shit?

"Väjlgommen dil HåHem, dou pradar mejd Anne"
"Ehh.. jaa hejsan där. Jag skulle vilja beställa lite kläder ur H&M katalogen, ehh.. om det går bra?"
"Jajjamensan föirståjr dou. Rabbla ubb nummre di så tjöör vi."

Helvete. Hon som valt att svara på just mitt samtal, av alla hon kunde välja på, pratar norska. Missupppfatta mig rätt, jag har inget emot norrmän(niskor?), men jag förstår verkligen inte vad dom säger. Jag måste ha något medfött gen-fel som gör att jag inte för mitt liv kan få 'tjöör' till 'kör'. Jag vet att det klokaste att göra nu vore att slänga på luren och ringa upp igen, i hopp om att en annan telefonist ska svara. Men jag är en snäll flicka. Och förresten, hur svårt kan det vara?

Det samtal som följde är inte värt att upprepas här. Jag kan bara säga att telefonisten valde att koppla mig till någon annan efter två minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0