Vissa lider av pormaskar. Själv är jag allvarligt sjuk orsakat av latmasken.

Jag öppnar dörren till mitt sovrum, går in. Låser efter mig, suckar. Jag ser ut över förödelsen, den kan inte ha orsakats av mänsklig styrka. Det är fullständigt kaos. Jag ser på min säng som skriker efter att bli bäddad, kläder som ropar "Häng upp mig, häng upp mig!" , marsvinsburen som kräver rensning, läxor som borde bli gjorda, två miljoner handväskor och massor av oidentifierbara saker. Suck. Suck, suck suck suck dubelsuck. Jag kavlar upp armarna, gör mig beredd på att dyka ned i råten, och får syn på en oöppnad Fridatidning. Nej men vad har vi här.. Jag plockar upp tidningen, river av plasten som hamnar på golvet och öppnar första sidan. Jag gör det någon annan dag. Säger vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0